Inderdaad de eerste. President Bill Clinton is wel al voor homo's opgekomen: hij heeft het mogelijk gemaakt dat homo's in het leger kunnen dienen, mits ze er zelf niet voor uitkomen. Het leger mocht niet vragen of ze homo waren. Vandaar de aanduiding "don't ask, don't tell" voor dit beleid. Obama is een stap verdergegaan en heeft simpelweg bepaald dat militairen openlijk homo mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de eerste Amerikaanse president, dat werd vanavond op het 19.30 uur nieuws van RTL4 gezegd.

Toegevoegd na 2 minuten:
De republikeinse tegenstander Mitt Romney liet meteen weten tegen het homohuwelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is wel de eerste president die openbaar maakt dat hij er geen problemen mee heeft. Of hij de eerste en dus enige president is die er voor is weet ik niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, fijn nuance verschil !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan best zijn dat er eerder presidenten zijn geweest die eigenlijk (prive) wel voor het homohuwelijk waren, maar dat om politieke redenen niet gezegd hebben. Obama is inderdaad de eerste die z'n nek uitsteekt.