Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn (inmiddels) alle Nederlandse gemeenten bereikbaar via telefoonnummer 14 gevolgd door het kengetal van de gemeente?

Er is een tijd geleden een project gestart om alle Nederlandse gemeenten telefonisch makkelijker bereikbaar te maken. Hiertoe werd het telefoonnummer 14, gevolgd door het kengetal van de gemeente, geïntroduceerd. De gemeente Rotterdam bijvoorbeeld werd zo telefonisch bereikbaar met telefoonnummer 14010.

Is dit nu, in september 2013, bij alle Nederlandse gemeenten geïntroduceerd?

Toegevoegd na 28 minuten:
Misschien is de succesvolle afronding van het project in het nieuws geweest, en heb ik dat nieuwsbericht gemist?

Antoni
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht van wel, ik kende het niet, maar heb het eens geprobeerd, ik woon in een klein plaatsje waar meerdere gemeenten onder hetzelfde kengetal vallen. Tijdens het bellen, kreeg ik te horen dat ik sprak met de gemeenten uit mijn regio en dat ik de naam van de gemeente waarmee ik wilde spreken, in moest spreken. Dat dus gedaan, ik werd doorverbonden, maar kreeg zoals te verwachten het antwoordapparaat van mijn gemeente te horen.
Leuk, weer wat geleerd.
Antoni
10 jaar geleden
Dank voor je leuke reactie! Mooi, dat ik je iets nieuws heb kunnen leren! Ook mooi, dat het allemaal goed werkt in jouw gemeente(n)!
ronron1212
10 jaar geleden
Het 14 nummer is of zal binnen kort in heel Nederland gebruikt kunnen worden het is de bedoeling dat de gemeente instanties makkelijker bereikbaar worden voor de burgers een nummer.
Antoni
10 jaar geleden
Ronron1212, heb je deze informatie van een website? Zoja, van welke datum was die infomatie? Dan kan ik misschien bepalen, wat er bedoeld wordt met "binnenkort". Misschien is de informatie van een aantal jaar geleden en is het project inmiddels al afgerond. Als je daar meer informatie over hebt, dan lees ik die graag! Alvast bedankt voor je reactie!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Jammer dat op de kaart en op de website van de kaart http://www.kinggemeenten.nl/14plus/landkaart geen datum staat. Linksonder op de website staat alleen 2012.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding