Wat zijn de consequenties voor een land als het 'streng veroordeeld' wordt door de NAVO?

Ik hoorde op het nieuws dat de NAVO Syrië streng veroordeelt voor zijn daden ten opzichte van Turkije, maar hangen hier ook gevolgen aan voor Syrië?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor alsnog is dit grotendeels alleen een signaal dat de NAVO af wil geven richting Syrië. Een veroordeling spreken ze meestal uit als ze (nog) niet militair willen ingrijpen, maar wel willen laten zien dat ze dit in de toekomst niet langer uitsluiten.
Ook willen ze erkennen dat Turkije daadwerkelijk is aangevallen door Syrië en met dit statement duidelijk willen maken dat er niet veel hoeft te gebeuren voordat er ingegrepen zal worden.

Concrete gevolgen van deze veroordeling door de NAVO zal Syrië niet echt merken, behalve dan dat de regering in Syrië nog meer respect en geloofwaardigheid kwijtraakt op het wereldtoneel.