Zijn er rechtszaken bekent m.b.t. vingerafdrukken geven in het nieuwe paspoort?

N.a.v. het weigeren van een vingerafdruk omdat het word opgeslagen in een grote opslag?
Ik kan alleen dingen vinden van Wijlen Aaron Boudewijn. Maar zijn er nog meer zaken gaande?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik kan nagaan niet. Erg voor die jongen zijn nabestaanden trouwens, 24 nog maar, ongelooflijk.

Antwoorden (2)

Voor zover als ik weet loopt er momenteel één zaak. Een uispraak is er echter nog niet. Het betreft een student in, naar ik meen, Utrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die student is overleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bijvoorbeeld: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/236721
er liep 1 zaak tegen, alleen deze jongen die er voor uit durfde te komen dat het schenden van privicy is en dat het niet kan, is op 24 jarige leeftijd in de nacht van zaterdag 24 april 2010 op zondag 25 april 2010 overleden aan een epileptische aanval.