Voor welke partij zou een hoog opkomstpercentage goed zijn?

Hoge opkomstpercentages zijn er meestal met goed weer. Dan gaan er meer mensen stemmen. Dus als er meer ouderen zouden gaan stemmen bijvoorbeeld is dat dan goed voor een bepaalde partij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

ik denk voor de wat minder populaire partijen, daar zitten veel mensen tussen die politiek niet boeit. maar dooi een apart standpunt toch naar de stembus komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de Hond is een hoge opkomst goed voor de linkse partijen gunstig en een lage opkomst voor de rechtse partijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de pvda. Zie Jeroen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net gehoord op Ned 1, dat CDA 30% van de stemmen heeft verloren aan mensen die dit keer thuis zijn gebleven ipv stemmen op het CDA. Dat moet toch zeer doen, al vindt ik 30% wel heel hoog. Maargoed, wat je op TV hoort is goed?