Dat is juist niet bekend, dat zijn de 'dark numbers'. Dus op deze vraag is geen antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo een minnetje?
Er worden voortdurend overtredingen gemaakt die niet geconstateerd en dus ook niet bekeurd worden. Misschien zo'n 99%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijna alle die ik bega
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als alle overtredingen die werden begaan bekeurt en betaald zouden worden,dan is nederland van het begrotingstekort af.
80%a90% wordt niet bekeurt en niet waargenomen door de politie,kijk zelf maar eens gewoon om je heen als je op de weg zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
dan zijn we niet alleen van het begrotingstekort af, ook de staatsschuld zou hiermee afgelost zijn binnen no time. Helaas gaat dan ook iedereen failliet aan al die bekeuringen..
Nu we weer in de lange nachten en de vroege avonden zijn beland, valt het me op, hoe vaak er iets niet goed is met de lichten, van zowel auto's ( kapotte of verkeerd afgestelde koplampen), als fietsers....Vooral als die laatsten bij regenweer zwarte kleding dragen, heb je ze onder je wielen vóór je ze hebt opgemerkt, als ze tussen 2 lantaarnpalen rijden.
Ik zit dagelijks op de weg, en zie misschien 2 x per jaar politie op de weg, of auto's die aan de kant gezet zijn.
Maar er gaat geen dag voorbij, dat ik niet dingen zie gebeuren, die zó in Blik op de Weg of Wegmisbruikers kunnen.
Volgens mij zijn de 99 % hierboven nog een optimistische schatting....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kon je wel eens gelijk in hebben
Ik onderstreep de visie dat minstens 99% van de overtredingen niet wordt bekeurd.
Denk daarbij niet aan alleen verkeer, maar ook aan alle andere regeltjes, wetjes en APV-tjes waar je je aan moet houden. Heel veel wazige verplichtingen die iedere burger heeft, van het sneeuwvrij houden van een meter trottoir tot en met het niet op de juiste tijd buitenzetten van je huisafval.

Ik heb het sterke vermoeden dat als je alles meerekent zelfs 99,99% van de overtredingen niet beboet wordt.
itsme
14 jaar geleden
Als ik zo om me heen kijk in het verkeer, schat ik dat nog niet eens één op de duizend overtredingen er echt doorheen glipt. Daarmee is de pakkans ZO ontzettend klein, dat het ook geen wonder is dat mensen zich daardoor niet echt heel erg in het gareel laten drukken.

Met de hele kleine vergrijpen erbij kom je zelfs nog lang niet aan dat promillage denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel 100%.
Dat het gezien en bekeurd wordt is een uitzondering.