Nee, daar zit geen accijns op, want het is nog niet op de markt.
Wel een interessante ontwikkeling. Waarschijnlijk zal het zo gaan dat het product hier eerst accijnsvrij op de markt komt, en dat het verdere beleid af zal hangen hoe het product aanslaat.

Sterft het als een nachtkaars uit, of wordt het door de jeugd omarmd. In dat laatste geval zal er ongetwijfeld aanvullende wetgeving komen zodat het niet aan jongeren onder de 18 mag worden verkocht en er accijns over moeten worden betaald.