wat zijn de kosten die defensie maakt als militairen een training moeten doen?

ik moet voor school een werkstuk maken en ik zou graag in mijn werkstuk vermelden wat de kosten zijn die er gemaakt worden bij een militaire training.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Hallo,

Toen ik mijn opleiding bij de marine ben begonnen als marinier heb ik mij natuurlijk afgevraagd hoeveel ik nou totaal heb gekost.

Vanaf de sollicitatie tot optreden kost jij defensie al 10.000 euro.

voor militairen kost de AMO (Algemene militaire opleiding) totaal rond de 50 tot 60 duizend euro.

Voor mariniers is dit al snel rond de 80 tot 120 duizend euro.

Hier zitten je salaris en bevoorrading bij zoals eten, minutie, slaapplek etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kostenplaatje van een opleiding is niet hetzelfde als een oefening in het land of in het buitenland.
De vaste kosten bestaat uit de loonsom.

Defensie draagt zorg voor het eten en de brandstof etc.
Variabele meerkosten zijn brandstoffen en loontoeslagen
als men bv in het buitenland op oefening gaat.

De grootste onkostenpost is uitzending naar oorlogsgebied of in het kader van een vredesmissie.
Net als met het politie apparaat.
Of men op straat loopt of ingezet wordt bij grote gebeurtenissen, de loonsom blijft hetzelfde, evt aangevuld met toeslagen. ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal van de training af.
Een flinke mars met volle bepakking te voet zal niet zoveel kosten.
Een training waarpij fregatten, straaljagers, helikopters en onderzeeërs worden ingezet, loopt aardig in de papieren. Je zult je vraag dus wat preciezer moeten stellen.