In principe zijn er geen ‘eisen’ aan je persoonlijkheid, zolang je praktisch gezien ingezet kan worden om in groepsverband in hectische omstandigheden ingezet kan worden. Praktisch gezien zal je dus stressbestendig zijn, goed kunnen samenwerken (‘sociaal zijn’ is een pré), niet angstig zijn en wilskracht hebben. Hart voor het land waarvoor je vecht en een teamworker zal wellicht een pré zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens heeft de defensie regelmatig open dagen en informatieavonden, dus ik raad je aan hier eens heen te gaan en een praatje te maken met de mensen die doen wat jij ook wilt gaan doen. Zij kunnen uit de praktijk vertellen wat ze denken/voelen/willen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige correcte antwoord; er zijn inderdaad geen harde eisen aan je persoonlijkheid. Wel kan de psychiater je tijdens de keuring in A'dam je een negatief advies geven omdat hij denkt dat je bv te onzeker bent. Maar hier zijn geen harde eisen voor.
Moed hebben, onverschrokken zijn, goed samenwerken en het allerbelangrijkste:
DURFEN
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of DURVEN ?
Dimentionaal inzicht, gehoorzaam, initiatief, stuurmanskunst, geduld, niet claustrofobisch, communicatief vaardig, team speler en veel lef.