Waarom hebben de meeste lijsttrekkers zo'n negatief kritiek op het programma van de andere partijen ipv hun eigen programma te promoten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is makkelijker kritiek te geven op een aantal elementen van een ander dan zelf een constructief, onderbouwd en overtuigend betoog te houden. het is gewoon een vorm van "dissen", maar dan met stropdad.

Net zoals het op GV makkelijker is minduimen te geven dan met een goed antwoord te komen.

Toegevoegd na 39 seconden:
stropdad=stropdas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet altijd de aandacht van je zelf afleiden, dan krijg je ook geen lastige vragen.
13 jaar geleden
Omdat je de politici ziet in discussieprogramma's. Daar gaat het om het aanvallen en zwart maken van de tegenstander, met alle middelen. Voor hun eigen achterban promoten wel hun eigen programma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het al eens eerder gezegd. afkraken is de meest negatieve manier van politiek bedrijven. ik denk dat ons land er meer mee gebaat is om de goeie punten te zoeken in de programma's van anderen. het moet dan toch heel fijn zijn om vast te stellen, dat het eigen programma meer goeie punte heeft dan de ander.
bovendien is het een veel betere basis om na de verkiezingen de sdamenwerking te zoeken.
een van de ergste (over Wilders wil ik het niet eens hebben, dat is één grote negatieve jeugdpuist) vind ik Rutten. en dat blijkt ook wel nu hij de laatste dagen steeds meer onder vuur komt te liggen omdat het programma van zijn VVD wel heel opzichtig de problemen probeert op te lossen door geld weg te halen bij diegenen die het toch al niet al te breed hebben en het ten goede te laten komen aan de mensen die het toch al breed kunnen laten hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het makkelijker is om je te verdiepen in 1 punt van een ander en hem te pakken door goed huiswerk te doen, dan om zelf huiswerk te moeten doen.