Wie is de oprichter/ eigenaar van het EPD?

Mijn profielwerkstuk gaat over het EPD maar ik kan nergens vinden wie nou de bedenker is en wie het gemaakt heeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Welke EPD bedoelt u. EPD kan de afkorting zijn van 4 verschillende zaken, zie de bron.
Waarschijnlijk bedoelt u het Elektronisch Patiënten Dossier.

Het landelijk EPD is een gezamenlijk initiatief van het Ministerie van VWS en Nictiz. Het EPD is feitelijk een verzamelterm voor ICT-toepassingen ter ondersteuning van zorgverlening, preventie, medisch onderzoek en zorglogistiek."[1] Zorgverleners kunnen via een landelijk schakelpunt (LSP) relevante patiënteninformatie opvragen uit de informatiesystemen van andere zorgverleners.

Er is dus niet echt 1 bedenker geweest van het EPD. Het is een initiatief waarbij verschillende partijen samenwerken om tot het EPD te komen.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dankjewel.