Hoelang duurdde de kortste kabinetsformatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gv plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij premier was was iedereen roomser dan de paus,of niet mijn troetelbeertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij zult nooit premier worden !!!

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste kabinet-Balkenende - nog geen dag

Kortste Formatie Ooit
De kabinetsformatie die onder leiding van CDA-leider Balkenende vanochtend om kwart over elf officieel begon en rond de lunch was afgerond, is daarmee de kortste ooit. Balkenende - in zijn vrije tijd een begenadigd kaartgoochelaar - wilde een snelle formatie zonder al te veel bij details stil te staan en heeft dat dus gekregen. Alleen het gebruik van koffiekopjes of mokken tijdens vergaderingen had enige discussie nodig, zo verklaarde hij direct na de formatie. Het eerste kabinet-Balkenende heeft overigens vlak na de lunch nog een record gebroken: nog voordat de regeringspartijen zich bij de koningin konden voorstellen was het kabinet alweer gevallen, naar verluidt over het aantal plakjes kaas op de boterham van LPF-leider Herben. De koningin heeft informateur Donner - die toch nog geen tijd had gehad verslag te doen - gevraagd te onderzoeken of de boel nog gelijmd kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Are you sure? http://nl.wikipedia.org/wiki/Balkenende_I