Is er een politie code voor een terreuraanslag/aanval?

Ik weet dat er vele politie codes zijn om te kunnen communiceren, maar is er ook eigenlijk ook een code wanneer er een terreuraanslag is. Ik wil wel laten weten dat ik er niks mee zou doen, maar sinds deze dagen met het gevaar van de terreuraanslagen er is ben ik best nieuwsgierig geworden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De politie( leger infodiensten ) doet al het denkbaar mogelijke in de mogelijkheden van de wet en miss over het randje om terreur aanslagen ten eerste te voorkomen enz. En ja ze zullen best een alarm code hebben maar die zullen ze niet met ons delen . Hooguit er is een ernstige dreiging . Bla bla. Terreur aanslagen zijn nooit 100% te voorkomen of je moet terreur methodes gebruiken maar dan roept het weer nieuwe reacties op .

Antwoorden (1)

Ja die is er. En ja, door mijn werk ken ik (een aantal van) die codes. En nee, die gaan we dus niet delen met anderen die er niet beroepsmatig mee te maken hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jij zult best eerlijk en integer zijn en niets met die codes doen maar er lezen hier nog meer mensen mee. En die codes zijn er juist voor zodat we onderling kunnen communiceren zonder dat er direct paniek uitbreekt onder omstanders. Dus sorry, hier zul je het mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Gilles111: zeg toch gewoon dat het "inbraak-alarm, waarschijnlijk een kat" is. ;-)