Hoe krijg ik mijn wajong terug na een jaar in het buitenland gewoond te hebben?

Heb ik hier weer automatisch recht op als mijn gezondheid niet veranderd is maar mijn wajong werd beeindigd omdat ik naar het buitenland verhuisde? en verloopt de heraanvraag van de wajong sneller omdat ze mijn gegevens al hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je moet opnieuw een aanvraag indienen bij het UWV, weer veel formulieren invullen en vervolgens een keuring ondergaan, die bepaald of jij recht hebt op wajong. Het zal niet sneller gaan als de eerste keer dan je een aanvraag deed, omdat dit een nieuwe aanvraag betreft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je zit nog wel in het bestand.

Andere antwoorden (1)

Het is niet jouw Wajong-uitkering. Je kunt deze dus ook niet terugkrijgen. Als je een Wajong uitkering aanvraagt en je voldoet aan de voorwaarden, zal deze worden toegewezen. Het zou kunnen dat de voorwaarden inmiddels zijn aangescherpt. De aanvraag kan mogelijk sneller verlopen als van jou gegevens aanwezig zijn. Voor de medische keuring geldt dat echter niet. Die verloopt meestal na een jaar.