Vediende Bernhard het om "Prins van Oranje " te worden genoemd?

http://www.nu.nl/binnenland/2168657/kabinet-wist-van-ss-lidmaatschap-bernhard.html

Toegevoegd na 11 minuten:
En dan bedoel ik dus niet of hij officieel die titel verdiende maar of hij die titel wel waardig was.

Toegevoegd na 6 uur:
Vediende moet natuurlijk Verdiende zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben zel best wel Koningshuisgezind, echter ik was nooit echt gecharmeerd van deze prins. Zeker niet nu er steeds meer (on)duidelijkheden over deze bijzondere man aan het licht komen. Tja, good old Oranje prins Claus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, door te trouwen alleen al... En omdat het destijds toegestaan werd al helemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Wat vind je nu Werkelijk?
Ik wil een echt antwoord en niet op de automatische piloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een echt antwoord, als ik het beter kon deed ik dat... colinda...
Ja. Bij mijn weten was hij getrouwd met onze koningin. En hoort daar de titel bij.

Jouw vraag zou moeten zijn: Had hij lid mogen worden van het koningklijk huis. En aangezien de redenen van zijn lidmaatschap onduidelijk zijn:

[quote]
In het antwoord van minister van Buitenlandse Zaken Eelco van Kleffens, ook per codetelegram een dag later, staat: ''Ik maak hieruit op dat U wellicht niet bekend is dat betrokkene inderdaad korten tijd lid is geweest van een S.S. hulpdienst, waaraan hij, wellicht om erger te voorkomen, toen niet kon ontkomen.''
[/quote]

kunnen we daar alleen maar naar gissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of iemand iets verdiend is altijd de vraag. Een adellijke titel kun je niet verdienen, die krijg je door te trouwen met iemand van adel of geboren worden in een adellijke familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag die titel sowieso bij het oud papier, dus vind ik niet dat de mensen die hem krijgen die titel speciaal 'waardig' hoeven te zijn.