Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vediende Bernhard het om "Prins van Oranje " te worden genoemd?

http://www.nu.nl/binnenland/2168657/kabinet-wist-van-ss-lidmaatschap-bernhard.html

Toegevoegd na 11 minuten:
En dan bedoel ik dus niet of hij officieel die titel verdiende maar of hij die titel wel waardig was.

Toegevoegd na 6 uur:
Vediende moet natuurlijk Verdiende zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ben zel best wel Koningshuisgezind, echter ik was nooit echt gecharmeerd van deze prins. Zeker niet nu er steeds meer (on)duidelijkheden over deze bijzondere man aan het licht komen. Tja, good old Oranje prins Claus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, door te trouwen alleen al... En omdat het destijds toegestaan werd al helemaal...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Wat vind je nu Werkelijk?
Ik wil een echt antwoord en niet op de automatische piloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een echt antwoord, als ik het beter kon deed ik dat... colinda...
Ja. Bij mijn weten was hij getrouwd met onze koningin. En hoort daar de titel bij.

Jouw vraag zou moeten zijn: Had hij lid mogen worden van het koningklijk huis. En aangezien de redenen van zijn lidmaatschap onduidelijk zijn:

[quote]
In het antwoord van minister van Buitenlandse Zaken Eelco van Kleffens, ook per codetelegram een dag later, staat: ''Ik maak hieruit op dat U wellicht niet bekend is dat betrokkene inderdaad korten tijd lid is geweest van een S.S. hulpdienst, waaraan hij, wellicht om erger te voorkomen, toen niet kon ontkomen.''
[/quote]

kunnen we daar alleen maar naar gissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of iemand iets verdiend is altijd de vraag. Een adellijke titel kun je niet verdienen, die krijg je door te trouwen met iemand van adel of geboren worden in een adellijke familie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag die titel sowieso bij het oud papier, dus vind ik niet dat de mensen die hem krijgen die titel speciaal 'waardig' hoeven te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding