Vaak word gezegd dat Geert Wilders een indonesier is oftewel er geboren is ! Maar waar staat dit? ...

Als limburgse weet ik dat ie vloeiend limburgs spreekt! Dus wat is t nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ergens anders geboren bent kun je alsnog vloeiend limburgs spreken hoor. Dat staat los van elkaar. Je kunt op je 10de hierheen komen en dat met gemak nog leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft iets grappigs, soms zie je iemand die heel donker is met een onvervalst accent ! Mooi geïntegreerd toch?

Het beste antwoord

Geert Wilders is gewoon Nederlands, geboren in Venlo. Zijn moeder komt wel uit Indonesië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wilders is niet in INdonesie geboren. Zijn grootouders van moeders' kant, daar gaat het over:

Van Leeuwen vond in het Nationaal Archief het dossier van Johan Ording, de grootvader van Wilders. Ording was adjunct-directeur financieel toezicht in Oost-Java, waar hij trouwde met Johanna Meijer, afkomstig uit een bekende joods-Indische familie. In 1934 werd hij ontslagen wegens ‘ernstig wangedrag’ en werd zijn terugkeer naar Nederlands-Indië – hij was op verlof in Nederland – niet vergoed. Ook kreeg hij geen pensioen, waardoor het gezin in grote financiële moeilijkheden kwam. Het kan niet anders, aldus Van Leeuwen, of deze wrange gebeurtenissen hebben diepe sporen achtergelaten in de familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs geert wilders heeft niet 100% nederlands bloed!
indonesische roots!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat staat hierboven geschreven! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je punt, ook als je in Indonesië geboren bent/roots hebt kan je ook vloeien Limbo spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal geen punt al komt ie vd noordpool WAT GEERT DOET,DOET GEERT GOED !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom haal je dan het punt erbij dat Wilders vloeiend Limburgs spreekt terwijl je een vraag stelt over zijn roots?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij DAT een punt vind van mij mag je
Geert Wilders is een Indo. Hij heeft dus voorouders van zowel Nederlandse als Indonesische afkomst.