Wanneer je niet voor de sporttest slaagt bij de politie selectie maak je dan nog een kans om politieagent te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Als je niet slaagt voor de sporttest tijdens je testdag, mag je de test 6 maanden later opnieuw doen. Je MOET de test succesvol afronden om aan je opleiding beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik had de test op twee seconde niet gehaald, alsnog door mogen gaan :-) hangt er een beetje vanaf denk ik zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat moet. We willen toch geen politieagent die een crimineel niet kan bijhouden omdat hij niet fit genoeg is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zoals eerder beschreven zul je wel na 6 maanden de hele selectie opnieuw moeten volgen (info avond / selectie gesprek / deel A cognitieve testen / sporttest )
Er is dus geen mogelijkheid om na het half jaar direct weer op te gaan voor je sporttest.
Voor alle opleidingsmogelijkheden is de sporttest verplicht om te halen, met uitzondering van de vrijwillige politie. Dan krijg je later de kans binnen je opleiding je conditie op het juiste peil te trekken.
In alle eerlijkheid die 3.11min is goed te doen, kwestie van voorbereiden en trainen, en vooral die "knop" om zetten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
de vrijwillige politie moet bij de selectie aan dezelfde eisen voldoen, als kandidaten, die solliciteren op een beroepsfunctie.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
dat je na 6 maanden alles weer opnieuw moet doen klopt trouwens ook niet. Of je mag alleen de sporttest opnieuw doen, waarna een eindrapport wordt opgemaakt, of je krijgt direct een negatief rapport. Bij een afwijzing mag je gedurende een jaar niet opnieuw solliciteren. Dus van na 6 maanden hele selectie opnieuw doen is geen sprake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was dit inderdaad het geval; maar er gelden al een poos nieuwe richtlijnen als het om het selectieproces gaat.
Nogmaals; selectie procedure moet volledig opnieuw worden afgelegd + 6maanden.
Vrijwillige politie heeft zelfde eisen; uitzondering van de sporttest, deze ben je niet verplicht binnen de gehaalde tijd te halen; wel zal dit meewegen in het eindrapport.
Check je informatie dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Informatie was al gecheckt. Nogmaals, vrijwillige politie moet gewoon de sporttest halen. net als alle andere sollicitanten.
ja als je voor de her test slaagt, anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt van je overige testresultaten af, of je nog een herkansing krijgt aangeboden voor de sporttest. Het korps bepaalt. Hierbij speelt natuurlijk ook mee, hoeveel tijdsoverschrijding je had. Als je echt totaal geen conditie bleek te hebben, heeft het niet zoveel zin, om een nieuwe kans te krijgen. Nieuwe poging moet namelijk na een week of 8 gedaan worden. In 8 weken heb je wel tijd om je conditie te verbeteren, maar heb je geen tijd om vanaf nul naar een goede conditie te gaan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je aan je informatie dat je na 8 weken weer op mag voor je sporttest? Hier is absoluut geen sprake van.
Zie ook mijn andere reactie, er gelden nieuwe richtlijnen.