Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt de schade die ontstaat bij het gas-boren in Slochteren niet vergoed?

De regering laat het gas opboren, waardoor de grond verzakt. Er komen dus scheuren in muren etc, maar dat vergoed de regering niet!

Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
578

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hmm... Even een brief schrijven naar Balkenende, misschien? Heb ik ook een keer gedaan. 'T antwoord was: een herhaling van wat ikzelf al in de brief had gezegd. Maar ik kreeg tenminste antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorzover ik weet word deze schade wel degelijk vergoed.
(De regering laat trouwens geen gas opboren, dit gebeurt door de NAM, en Vermilion)

Op grond van de mijnbouwwet is de NAM verplicht te meten hoeveel de bodem zakt ten gevolge van de winning. Indien derden hiervan schade ondervinden, kan de NAM namelijk aansprakelijk gesteld worden. Daarom laat de aardoliemaatschappij al sinds 1964 waterpasmetingen doen door ingenieursbureau's, gecontroleerd door het Staatstoezicht op de Mijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel de kans dat ze moeten uitkeren is elke verzekering te groot...
Dus dan doen ze het gewoon niet... Is niet lonend voor de maatschappij... alleen als ze er winst op zouden kunnen maken dan deden ze dat wel... Dat is nu een verzekering...

Wat is dan eigenlijk de werkelijke doel van zo´n organisatie, niet het doel van de klant, maar primair de eigen winst is verzekerd boven alle risico...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding