De mensen die door hun baas worden ontslagen,moet die baas dan nog voor ze betalen?

Ik doel eigenlijk op de groep die bij de banken werken en ontslag krijgen door bijvoorbeeld automatisering.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mensen die buiten hun schuld worden ontslagen bij een bedrijf dat niet failliet is, krijgen altijd een vergoeding of een afvloeiingsregeling.
Daar worden ze niet rijk van, maar het helpt een beetje.
14 jaar geleden
Als de baas toestemming heeft van het UWV en de (wettelijke) opzegtermijn in acht heeft gehouden hoeft hij ze niet meer te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen die worden ontslagen door bijvoorbeeld automatisering worden eigenlijk niet echt ontslagen. Meestal is hun arbeidscontract afgesloten voor een bepaalde tijd en wordt dat contract simpelweg niet verlengd.

Als je om economische redenen wordt ontslagen (oftwel: je baas kan je salaris niet meer betalen) zal dat alleen kunnen met toestemming. Mocht daarbij worden afgesproken dat je een gouden handdruk krijgt of een andere afvloeiingsregeling krijg je gewoon een groot bedrag ineens.