Omdat hij een situatie heeft gecreerd waarbij de binnenlandse oppositie te zwak is op ook maar iets te organiseren. Elke vorm van protest wordt de kop ingedrukt. En het buitenland heeft geen belang bij een oorlog is Zimbabwe, die hebben hun handen vol aan het Midden-Oosten, Afghanistan, Irak, Darfur etc. en misschien een belang bij hebben dat Mugabe blijft zitten. De latste partij; Zuid-Afrika heeft nog wat banden met Mugabe en de zijnde vanuit de apartheidsstrijd die ze samen hebben gevoerd tegen de blanken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat niemand het nog voor elkaar gekregen heeft hem te vermoorden :)

Hij heeft teveel vriendjes die hij goed behandeld en die daardoor graag hebben dat hij aan de macht blijft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mugabe is nog steeds aan de macht omdat hij alle macht heeft. Bovendien is het voor de internationale gemeenschap lastig om een (op welke oneerlijke wijze dan ook) democratisch gekozen leider af te zetten. Daarnaast beschikt Zimbabwe niet over rijke olievelden die interessant zijn voor bijvoorbeeld de Verenigde Staten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je wordt afgemaakt als je kritiek hebt op zijn bewind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het volk heeft toegestaan dat hij zoveel macht naar zich toetrok.