Wat is een "assistent-milicien"?

Ik moet dat woord in het Duits vertalen en heb niet eens een idee, wat het in het Nederlands betekent. Staat een assistent-milicien lager dan een gewone soldaat (maar dat gaat toch eigenlijk niet)? Ik heb het uit het verhaal "Over het houden van een lezing" van Carmiggelt. Er staat, dat er een jongen binnenkomt, "die naar zijn uiterlijk te oordelen nog slechts assistent-milicien was". Deze vraag is erg belangrijk voor mij. Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

een milicien is iemand die VERPLICHT in dienst moet , dus bijvoorbeeld met dienstplicht. een militair heeft zelf besloten in dienst te gaan

Toegevoegd na 55 seconden:
en dit is een belgische uitdrukking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eine Wehrpflichtige dus....