Minimum leeftijd voor het nuttigen en kopen van alcohol

Beste allemaal,

Ik heb een vraag en heb al even rond gegoogle'd maar kan er nergens een duidelijk antwoord op vinden.. Jullie weten vast dat in het nieuwe regeerakkoord staat dat de mimimum leeftijd voor alcohol 18 jaar wordt, nu vraag ik me af als je in 1995 geboren bent op 27 augustus (dus nu 17 jaar) en je al dik een jaar alcohol mag nuttigen het dan opeens niet meer mag voor onbepaalde tijd omdat je niet oud genoeg bent? Of gaat dit pas vanaf mensen die nog geen 16 zijn met de huidige wet over alcohol?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik dacht nog gewoon 16
(alleen niet alle dranken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt pas wet als deze goedgekeurd is door de eerste en tweede kamer.