Stel mars word leefbaar verklaard, wie is er dan de baas?

Wie wordt er dan president? Wie bepaald dan op welke plek en hoeveel land ieder krijgt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niemand

Het beste antwoord

In het ver vereleden liepen er mensen op deze aardbodem rond die ergens vier stokjes in de grond staken en daarna riepen... "Deze grond is van mij" als de rest die erom heen stond hard had gelachen, de stokjes uit de grond had getrokken en had gezegd kom we gaan een biertje drinken..... dan had deze wereld er anders uit gezien. Maar nee iedereen om hem heen ging als razende stokjes neerzetten..

Denk niet dat er iets veranderd is de laatste jaren.. maar waar halen we het recht vandaan iets te claimen wat niet van ons is.

Zoals chief Seatlle (opperhoofd van de indianen) ooit zei tegen een Amerikaanse president die het land van hun wilde kopen: " Hoe kan ik u het geluid van de vogels verkopen, het groeinde gras, de kleur van de bloemen of de bizon die rent over de prairie?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ik vermoed dat dit in samenspraak gaat met de lui die de missie financieren om er te komen....

;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij die Mars leefbaar verklaart, en niemand anders...

En van mij mag hij er dan meteen maar bewijzen dat hij gelijk heeft, doei doei...

Toegevoegd na 8 minuten:
Mars is Nuts, allemaal hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles wordt van amerika , of tewel : NASA.

Maar we zien het van zelf wel :)
ik denk dat het nog niet besproken is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk diegene die mars leefbaar heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gene die er als eerste is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
USA
Die zijn die eerst op mars zijn geweest he,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gene die het ontdekt heeft dat dit mogelijk is. Dus waarschijnlijk word dat Amerika / NASA. Maar ik zie het eerder gebeuren dat de maan word bewoond NASA heeft al woningen ontworpen zodat je op de maan zou kunnen wonen. Alleen voedsel voorziening is een probleem. Hier vind je een interessant stuk over op de maan wonen.

http://www.xs4all.nl/~carlkop/specials/maanwoon/maanwoon.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie degene die er het eerst een hek omheen zet, vermoed ik zo maar eens.

Waarschijnlijk met bewaking...
rose
14 jaar geleden
Je kunt iedere planeet wel leefbaar verklaren,maar daardoor is een planeet nog niet leefbaar! Om een planeet te terraformeren is er onzettend veel tijd geld en materieel nodig en natuurlijk mensen. Als het al mogelijk zou zijn,zullen degenen die het werk verrichten er waarschijnlijk de baas worden. Ik geloof niet dat één land in staat is om zulke kosten te dragen,dus zal het uitdraaien op een samenwerkingsverband tussen meerdere landen. Die zullen dan onderling de mooie baantjes verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt dan ongetwijfeld een internationaal domein zonder eigenaar. Net zoals de Noordpool. Rusland probeert weliswaar een deel te claimen van de Pool, maar dat is nog niet gelukt.
14 jaar geleden
Degene die er het eerste een bemande vlucht naar mars uitvoerd.
Waarom zouden we zelfs naar mars toe willen gaan? Er is nog zoveel te ontdekken op aarde. Er worden nog steeds "dieren" ontdekt in de wildernis en in de zeeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel interessante vraag! Op aarde is het zo dat degene die een land of een gebied dat nog van niemand is de staat die het ontdekt en die hier feitelijk gezag uitoefent deze het land kan toeëigenen. Maar in de praktijk geloof ik niet dat er nog van deze gebieden zijn op aarde.
Delen van de ruimte mogen op dit moment echter nog door geen enkel land worden opgeëist en is open voor gebruik door alle staten, maar alleen vreedzame doeleinden overigens. Dus hier zijn simpelweg nog geen regels over. Mocht het in de toekomst zo zijn dat een bepaalde planeer leefbaar wordt verklaard en één land wil het opeisen, dan zullen hier nieuwe verdragen voor moeten ontworpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaan ze dan toch gewoon een oorlogje voor voeren , wat dacht je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook wel door mijn hoofd geschoten...
Waarschijnlijk gaat Balkenende meteen solliciteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degene met het meeste geld in samenwerking met de kapitein van het ruimteschip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1967 is de 'Outer space treaty' door 62 landen geaccepteerd. Hierin is afgesproken dat de maan nog enig ander ruimtelichaam binnen ons zonnestelsel geen eigendom kan zijn van een land.

Dit zorgt ervoor dat het maritieme recht van toepassing is, tot andere wetten worden afgesproken. Oftewel, wie er als eerste is bezit dat stukje land. Dus bouw jij een hek om een kilometer mars land dan is dat van jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop Obama!