Noorwegen is een zeer rijk land. Het heeft een enorm eigen vermogen wat in de overige europese landen niet het geval is. Hier zijn veel schulden die de overheden hebben gemaakt. Dat is een van de redenen geweest om niet mee te doen
ronron1212
13 jaar geleden
Heel simpel:
In Noorwegen is deelname aan de EU voorgelegd via een referendum aan het volk...meermalen al... nadat andere EU landen (Frankrijk) verzet tegen noorse deelname hadden gestopt.
Het volk heeft gesproken (Nee uit die referenda ) en de regering heeft zich aan die uitslag gehouden.

Het referendum daar was al wel lang geleden...
zie de bron (wikipedia)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze waarschijnlijk teveel moeten inleveren om lid te mogen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle (economische) probleemlanden in de EU geef ik ze groot gelijk dat ze hun eigen boontjes willen blijven doppen, dat gaat ze prima af tot nu toe. Een sterke economie die kan doorgroeien zonder miljarden in andere landen te hoeven pompen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen wel gek zijn (net als Zwitserland). Noorwegen dankt de welvaart voornamelijk aan olie- en gaswinning en daar hebben ze hele goede zaken mee gedaan. Toetreden tot de EU kost ze alleen maar geld. Recent kwam Noorwegen als beste land ter wereld om in te leven uit de bus, je kunt er dan wel van uitgaan dat ze het daar goed voor elkaar hebben en niet zitten te wachten op een EU-lidmaatschap.