In het geval van stemcomputers hoeft het zelfs slechts het tellertje in de computer te zijn dat opgeteld wordt. Zolang de broncode niet openbaar is, komt niemand daar achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Stel je voor dat er een kopieerapparaat staat ergens achter... En elke keer dat er een "goede" stem uitgebracht is wordt er een kopietje gemaakt... En hopla terug in de telkist, wat dan?
Hoeft bijna niemand te weten en bijna niemand te zien en wat gebeurt er met de uitslag? Juist ja... Zo simpel kan het al gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde gisteren vertellen, dat in sommige kiesdistrikten bij mensen met inkt aan hun vinger (dus een zichtbaar bewijs dat ze gestemd hadden) die vinger afgehakt werd...waardoor er natuurlijk héél veel mensen niet gestemd hebben. En die stembussen, waar de papieren stembiljetten inzaten, werden op pick-up-trucks geladen om naar de telling gebracht te worden - of die ook allemaal aangekomen zijn???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen worden betaald dan wel onder druk gezet om maar op een bepaalde persoon te stemmen. Op lokaal niveau zie je dat politici in een bepaalde wijk bijvoorbeeld de stemmachtiging hebben van een X-aantal stemgerechtigden. Maar dat X-aantal is dan wel genoeg om in de gemeenteraad te komen...