wil cda wel regeren?

het is nu al de tweede keer dat hun niet eens in overleg gaan om te kijken of een coalitie kan.
en als ze al iemand in hun hoofd hebben vraag ik me af wie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het CDA kent het politieke klappen van de zweep, en is eerder afgestraft op een manier zoals deze. Ze zijn, qua behaalde zetels, gehalveerd tijdens de laatste verkiezingen.
Als geen ander weet het CDA dat na zo'n nederlaag een bescheiden, afwachtende houding hoort. Direct openlijk flirten met andere partijen om linksom of rechtsom op het regeringspluche terecht te komen is een doodzonde die bij volgende verkiezingen recht in je gezicht terugslaat.
Daarnaast is het, voor geen enkele partij, slecht een tijdje oppositie te voeren; juist dan kun je je als partij goed profileren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mogelijk zijn ze niet meer gewend om te volgen of water bij de wijn te moeten doen. Jammer voor ze hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen wel, maar niet met PVV, want hun achterban is daar heel verdeeld over. CDA kan het zich niet permitteren om ook nog leden te verliezen. Het is een politiek spel. Ze wachten af en kijken of ze ergens in kunnen stappen. Voorlopig houden ze de boot af, om maar geen kleur te hoeven bekennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen kleur bekennen. Dat doen ze juist wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook weer niet.
Het CDA is lijdend en niet meer leidend....dan kan je geen eigen koers meer varen en ook geen keuze maken met welke andere politieke boten je welke koers wil zetten!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CDA wil wel regeren, maar alleen met de VVD en de PvdA samen. Zodat zij de middenpartij zijn.

Toegevoegd na 23 uur:
Maar dat wil de PvdA niet. Uiteindelijk zal de VVD zwichten voor een paars-groen kabinet. Maar dat gaat niet voor 1 juli lukken.