Geldverslindende overheid!

Welk ministerie is volgens jullie al jaren ronduit de beste met geldverslindende maatregelen...

Zelf staat voor mij Rijkswaterstaat bovenaan, omdat de besluitvorming steeds terug wordt gespeeld naar de minister met bijvoorbeeld de vertraging van de tunnels bij Roermond in/op de A73-zuid...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Starbless;

Accoord V&W kost een paar centen, maar daar zie je tenminste soms nog iets van terug. Bij VROM heb ik soms het idee dat de centen echt alleen maar in de open haard verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volkshuisvesting.
Want laten we de mensen gewoon verplichten dicht bij 't werk te wonen (voor mensen die een vaste werkplek hebben).
Weg files! Weg ongezonde uitlaatgassen! Weg benzinetekorten! Weg buikjes! (Want je kunt gewoon de fiets pakken.)

Zo lang volkshuisvesting dat niet verplicht stelt, wordt er gigantisch veel verpild.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en stel Piet woont en werkt in Almere en zijn vrouw Ria werkt in Zwolle? Zij verhuist naar Zwolle??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon niet op ingaan dit soort ondoordachte droom visies.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@deboender:
Bedenk jij dan eens iets tegen files.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@C4th:
Dat mogen ze samen uitvechten wie er gaat verhuizen. Trouwens, da's ook niet bepaald een efficiënte relatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha efficiente liefde, was het maar zo'n feest.
In de steden in china en noordkorea kan ik je garanderen dat het er niet zo vast staat als hier. En of je in zo'n land wil wonen is een 2e.
Volkshuisvesting heeft weining met files te maken naar mijn idee, als mensen 10 minuten moeten fietsen gaat nog steeds het overgrote deel met de auto, das gewoon bewezen.
Het fileprobleem zal zichzelf oplossen, aangezien de komende 10 jaar de bevolkingsdichtheid dramatisch zal afnemen cq 'vergrijzing'. Om het nu te verzachten kunnen we het best openbaarvervoer goedkoper/gratis maken en autorijden duurder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn vrouw werkt bij Sogeti, en heeft zo 3-4 werkplekken per jaar. Moet zij nu voor iedere opdracht opnieuw verhuizen?
Ontwikkelingssamenwerking.
Je hebt geen enkel zicht op wat er überhaupt met al het geld dat we naar de derde wereld brengen gebeurt. Heb zo'n vermoeden dat het echt niet allemaal (allemaal niet) op de goede plek terechtkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet ook geen geld geven, maar bruikbare zaken (waterpomp - ik roep maar iets) met een lange levensduur of beter nog: kennis / opleidingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben ik het helemaal mee eens, maar leg dat de nationale Sinterklaas Bertje Koenders dat maar eens uit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We zijn het gewoon verplicht via de EU, niet zoveel als nu maarja. Maar om te zeggen dat het een nutteloze post is enkel omdat niet alles terecht komt waar het terecht hoort te komen.. gaat mij wat ver, we zouden een deel van het geld gewoon in bewaking van de geldstroom moeten stoppen. Gewoon een bedrijf inhuren wat erop toeziet dat het goed terecht komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een directeur die a-la de directeur van de hartstichting een dusdanige vergoeding wil hebben dat er haast geen geld meer overblijft ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft niks meer te maken met geldverslindende maatregels. Dit is gewoon de graaicultuur in het westen, live with it.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar heb je gelijk in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We hebben het over 0,4% van het BNP, of wel 2,4 miljard euro op de begroting van 2009...
Het leger uiteraard. Is dacht ik de grootste kosten post, maar veel hebben we er niet aan.
Als er echt een keer de pleuris uitbreekt gaan we weinig doen met 65 jsfjes en +/- 25.000 man.
Ik zeg gewoon terug brengen naar 10.000 voor orde handhaving en vredes missies. En een paar vliegtuigjes en helikoptertjes. Het is niet zo dat ze het verschil zullen merken als wij onze 1200 man op de 200.000 weg halen uit het midden oosten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk wel, dat is ook een taak van het leger. Zeg niet dat het ooit nodig zal zijn. Maar denk je dat de politie het opgaat lossen als er een moslim opstand komt ofzo? Wederom benadruk ik dat de kans hierop natuurlijk niet groot is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is inderdaad een geldverslindend project. Veiligheid in Afghanistan, daar betalen we voor. Zolang Sacha de Boer ons doet geloven dat het daar veilig is (voor vluchtelingen, om ze terug te sturen :-), denken we dat dat geld goed besteed was. Volgens mij hebben zelfs de ministers niet door hoe onzinnig deze uitgave is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En alles wat we doen is af en toe buiten onze bunker een rondje rijden. (de deur gaat open de Taliban verstopt zich, de deur gaat dicht plop daar zijn ze weer)
militairen zijn de grootste zinloze uitgevers van overheidsgeld... Ze hadden ook niet mee kunnen doen aan al die missies... Wat hadden we dan niet uitgespaard... En het heeft totaal niets opgeleverd... Maar ja wat doe je als je opgeleid wordt tot militair, dan wil je wel eens in het eggie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo te zien hebben we een gehersenspoelde landmacht soldaat die ons duimpjes naar beneden geeft in ons midden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:-(