Wat is de relatie tussen de partij van de dieren en zevendedags adventisten?

Of mogelijk andere religieuze bewegingen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Als toevoeging na de eerste paar antwoorden. Is alleen marianne thimmer gelovig of is een aanzienlijk deel van het partij bestuur zevendedagsadventist?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Sowieso Marianne Thieme is Zevendedagsadventist, maar doordat ze boegbeeld is van de partij kan de indruk ontstaan dat de gehele partij het is. Als zij in een toespraak zegt dat het haar overtuiging is dat de mens pas vlees is gaan eten na de zondeval, en dat in het paradijs de leeuw en het lammetje samen speelden, kan het lijken alsof de hele partij die opvatting deelt.
Er zullen meer mensen door hun geloofsopvattingen ethische bezwaren hebben tegen het houden en opeten van dieren. Denk alleen aan hindoes waarvoor de koe heilig is, moslims die geen varken of garnaal willen eten of Aboriginals waarvoor de kangoeroe en de emoe een heilig dier is. Dat kan maken dat iemand zich bij een dergelijke partij aansluit, zonder dat die partij als zodanig spreekbuis is van een religieuze beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Marianne Thieme kwam onder vuur te liggen omdat ze lid is van het protestantse kerkgenootschap

Toegevoegd na 35 seconden:
de Zevendedagsadventisten. Het debat barstte los toen Maarten ’t Hart in het radioprogramma Vroege Vogels liet weten dat hij een probleem had met de geloofsopvatting van Marianne Thieme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mevr. Thieme is lid van allebei.

Toegevoegd na 1 minuut:
En de 7e dags adventisten zijn voorstander van gezond en vegetarisch eten. Daarom eten ze bepaalde diersoorten, zoals varkens, paling en schaaldieren ook niet. (ongeveer zoals de joodse spijswetten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marianne Thiemen hoort bij deze gemeenschap.

Prominente Zevendedagsadventisten
Antoinette Hertsenberg (1964), Nederlands tv-presentatrice
Niko Koffeman (1958), Nederlands dierenrechtenactivist en politicus (echtgenoot van Antoinette Hertsenberg)
Marianne Thieme (1972), Nederlands politica (fractievoorzitter Partij voor de Dieren)[10]
Ellen White (1827-1915), Amerikaans profetes, religieus leidster en christelijk schrijfster, verdedigster van en stuwende kracht achter de oprichting van het zevendagsadventisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik...nou ja, als kind dan.