Terugwerkende kracht van meer dan een jaar

In bijzondere gevallen waarin de AOW-, Anw- of kinderbijslagaanvraag meer dan één jaar te laat werd ingediend, is de SVB bevoegd de desbetreffende uitkering met een terugwerkende kracht van meer dan één jaar toe te kennen. Als een aanvraag meer dan één jaar te laat wordt ingediend toetst de SVB eerst of er sprake is van een bijzonder geval. Alleen als dit het geval is, is de SVB bevoegd de uitkering met een terugwerkende kracht van meer dan één jaar toe te kennen. Van deze bevoegdheid maakt de SVB alleen gebruik als het van hardheid zou getuigen, de terugwerkende kracht tot één jaar te beperken. Dit beleid is in de jurisprudentie in algemene zin aanvaard (zie CRvB 1 juli 1998).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daar ook een jip en janneke taal van?? Hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas niet,maar je zou maandag naar de svb kunnen bellen en zo al je vragen stellen die je wilt weten.

Andere antwoorden (1)

Je vraag is onduidelijk! Als je moeder zelf inkomens heeft (uit werk of deg.) dan komt ze niet in aanmerking voor de ANW, wel als ze onder het bestaansminimum komt met haar jaarlijkse inkomen.