Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je een verklaring omtrent gedrag aanvragen (VOG) als je een paspoort signalering zou kunnen hebben?

en als je een paspoort signalering ZOU KUNNEN hebben word dat in het politie bericht (vog) aangegeven. vanwege LBIO. of zie je dat alleen bij paspoort vernieuwing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
635

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een VOG aanvragen kan altijd (dat is géén politiebericht).
Afhankelijk van waarom je het aanvraagt en waarom je gesignaleerd staat zul je het dan wel of niet verkrijgen.
Bij mijn weten wordt het geweigerd als je bepaalde strafbare feiten hebt begaan waarvoor je veroordeeld bent.
Of een LBIO-probleem kan leiden tot een VOG-weigering weet ik niet (misschien wel als je een VOG aanvraagt ivm een financiële functie?), maar je kunt altijd contact opnemen met het COVOG en vragen hoe het zit:
Ministerie van Veiligheid en Justitie
Dienst Justis
t.a.v. de afdeling COVOG
Postbus 16115
2500 BC Den Haag
Tel: (070) 370 72 34
E-mail: frontdesk.justis@minjus.nl

Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/vraag-en-antwoord/wanneer-krijg-ik-een-verklaring-omtrent-het-gedrag-vog.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding