Onder welke omstandigheiden zou Nederland een dictatuur kunnen worden?

Het is mischien ondenkbaar maar niet onmogelijk...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Inkoppertje: Door Wilders absolute alleenrecht te geven als leider van ons land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De macht zou bij 1 persoon of een groep moeten komen te liggen.

Dit zegt Wikipedia:
Vaak komen dictaturen tot stand door een militaire staatsgreep of een burgeroorlog. In sommige gevallen, zoals Adolf Hitler in nazi-Duitsland, kan een dictator een democratisch gekozen persoon zijn. Eenmaal aan de macht schakelde Hitler de democratische instituties geleidelijk aan uit.