Gaat de euro vallen?

Je hoort steeds vaker dat de euro gaat vallen. Wat betekent dat in de praktijk voor het dagelijkse leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je met vallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat volgens mij dat NL failliet is en t geld niks meer waard is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij wel, ze vallen zo mijn portemonee uit;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer waarde?? Juist niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vallen is gewoon de goede term voor het dalen Vd waarde van een valuta . Zoals de dollar valt ,de dollar wordt dan minder waard .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooooohw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly: LOL!!!

Antwoorden (5)

Dat het voor ons duurder gaat worden in het dagelijks leven voor met name in te voeren producten omdat dit meestal in dollars gaat. Vakanties buuten de EU worden ook veel duurder.
Overigens zal de euro niet snel zo erg in elkaar klappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als je hem los laat ! :) het is wel de goede term hoor . Jij vraagt iets wat niemand nog weet ,het is een taboe om er in Europa door politici over te praten . Enerzijds moeten we Grieken land helpen ,maar in dien zij niet echt saneren is het dweilen met de kraan open ,Franse banken hebben heel heel veel geld aan Grieken land (en ook aan Italië )geleend, en ja wij helpen die Grieken niet !maar helpen indirect Frankrijk . Daarom maakt de Franse president zich er zo druk over . Ja het beste voor de Grieken zou zijn weer een eigen munt en dan devalueren ,Amerika doet al jaren het zelfde .ja ik denk (maar hoop niet ) dat het onafwendbaar wordt dat er een 2d euro komt . Een voor de noordelijke landen ,en een Vd zuidelijke landen .men spreekt al van een knoflook euro ,en ja nu nog een naam vd bier kaas euro :) maar niemand Vd euro politici durft het in het open baar te zeggen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de euro zou vallen hoor ik ook dagelijks wel iemand beweren.

Ik geloof daar echter niet zo in en ik en hoop daar eveneens niet op om reden dat heel de Westeuropese economie dan in elkaar zou klappen.

Een gigantische hoeveelheid werklozen zou één van de gevolgen zijn.

Hetgeen..op zijn beurt weer tot een oorlog binnen Europa zou kunnen leiden.

Ik durf dit te beweren omdat de dan ontstane crisis die van de jaren dertig van de vorige eeuw verre zal overtreffen.

Alle Europese staatshoofden zijn zich zeer bewust van dat risico vandaar dat zij hun uiterste best doen de euro te laten voortbestaan.

En dus vind ik dat we dan meer beter kunnen accepteren dat we allemaal een paar flinke stappen achteruit moeten en om aldus de euro mooi laten voortbestaan.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog meer achteruit? nondeju, wij kunnen al nauwelijks de huur meer betalen in deze tijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het niet bepaald prettig om nòg verder terug te moeten. Zeker als je het nu al zeer moeilijk hebt. Ik begrijp je zorgen uiteraard. Maar als we de keuze hebben tussen een flinke teruggang of een oorlogsdreiging, kies ik toch liever voor een grote economische teruggang. Hoe moeilijk het bestaan dan ook wordt. Groet, Ton
Eigenlijk is de euro al gevallen; of het toegegeven wordt door mensen met een teveel aan E's is een ander verhaal. Het is niet voor niets dat heel veel mensen veel minder financiële ruimte hebben dan een tijd terug.
De euro is in de loop van de jaren (sinds de invoering ervan) steeds minder waard geworden, dus in feite valt het langzaam maar gestaag, tot situaties onhoudbaar worden.

Veel mensen die de Occupy-protesten steunen gaat het ook niet alleen om 'het grote graaien' van grote corporaties, maar ook om het feit dat er gesjoemeld wordt met de waarde van geld. (even terzijde, excuses)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het.steeds sterker worden van de Euro in de laatste jaren - zeker ten opzichte van de Dollar - zie je nu dat de munt in waarde daalt, grotendeels gevoed door angst voor de hoge (staats-) schulden in de Eurozone. De kans voor een vrije val van de Euro, zoals de Roebel in de jaren negentig, de Argentijnse Peso, Surinaamse Gulden of Zimbabwaanse Dollar, begin deze eeuw, is niet zo heel groot. De internationale handel is tegenwoordig zo vervlochten dat iedereen belang heeft bij iedereen.... zeker de landen met een handels- en geldoverschot - die veel belang hebben bij export aan Europa en Noord Amerika - zullen bereid zijn te investeren in noodfondsen om de Euro en Dollar kunstmatig sterk te houden, zoals dat al meer dan 10 jaar gebeurt met de Japanse yen.
Het lot van Euro en Dollar ligt in handen van landen als China, India, Rusland, Brazilië en Zuid Afrika.