Het poldermodel is de naam die gegeven wordt aan het Nederlandse consensusmodel waarin werkgevers, vakbonden en overheid met elkaar aan tafel gaan zitten om te onderhandelen over arbeidsvoorwaarden en lonen
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een model waarbij alle betrokken partijen binnen de politiek en op de arbeidsmarkt tot bindende afspraken komen waarin eenieder zich kan vinden zonder dat dit tot grote conflicten of onrust leidt.
Hier is / was Nederland binnen het politiek beleid vrij uniek in; vandaar 'poldermodel'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergaderen tot je eens ons weegt en geen onvertogen woorden spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en uiteindelijk niks bereiken he dat hoort ook bij het poldermodel net als als maar uitstellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)))