Waarom stuurt Egypte niet hun leger i.pv. het leveren van wapens aan Libische rebellen ?

Extra wapens in een onstabiel land zijn toch nooit goed ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wapens leveren is goedkoper. Dat het land onstabiel daarmee wordt is van later zorg, als ze dat überhaupt rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
excuus voor mijn slechte Nederlands, bedoel als ze daar...
Dat doet een land uitsluitend, als het daar zelf een belang bij heeft. Dat heeft Egypte niet.
Plus zo'n actie kost mensenlevens.
En het leger kan dan niet worden ingezet voor de eigen veiligheid. Kortom: niet erg handig.

Landen nemen dit soort beslissingen, en dan kun je niet meer spreken over goed of slecht. Het gaat dan uitsluitend over belangen. De wet wordt desnoods opzij gezet, als de belangen groot genoeg zijn.
En ook als jij -op wetenschappelijke gronden- meent dat een leger inzetten bepaalde doelen zal bereiken, waaraan jij dan de term 'goed' hecht, dan zal zo'n land toch alleen maar zijn eigen belangen nastreven, want die zijn gebaseerd op wat dat land onder 'goed' verstaat.