Wat zegt de voorzitter nou precies als er een motie wordt ingediend?

Gisteren zijn er een aantal moties ingediend, maar wat zegt de voorzitter nou precies in wanneer de motie wordt ingediend?
nadat een oppositieleider zegt:''Tot de orde van de dag''?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

als ik het goed begrijp vraagt de voorzitter of de ingediende motie door de overige leden van de eigen fractie wordt gesteund.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zegt een voorzitter dan iets van de strekking dat de motie aldus in behandeling zal worden genomen en door de griffier aan de stukken wordt toegevoegd. Dat meen ik me in ieder geval te herinneren van een politieke ledenraad. Maar voor de exacte bewoordingen moet ik op zoek. Wellicht later meer.

Toegevoegd na 35 minuten:
Het is: "Wordt het indienen van deze motie voldoende ondersteund? Dit is het geval. Dan maakt ze deel uit van de beraadslaging." Goed te horen in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=VBf9EoSe7sg

Vooral niet naar de moties luisteren ;)