Kost aangifte doen geld?

Ik wil aangifte doen bij de politie vanwege internetoplichting maar ik ben bang dat er zoveel gedoe aan vast zit en dat er veel koste bij komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aangifte doen is altijd gratis en als je niets doet krijg je zeker weten niets terug. Het is altijd het proberen waard. Weet je welke bank deze oplichter bankiert? Stuur dan ook een brief met bewijsstukken naar het fraudemanagement van zijn bank. Heb je iets gekocht via marktplaats dan marktplaats ook op de hoogte brengen en je aanmelden bij www.opgelichtopinternet.nl

Nee, aangifte doen is gratis. Maar je zult wel met bewijslast moeten komen, dus het een en ander moeten uitprinten. Dat zijn dan voor jou de onkosten.

Nee dit is kosteloos wel natuurlijk indentificatie meenemen. Wel is het zo dat de laatste tijd aangiftes steeds vaker digitaal worden gedaan, dit gebeurt echter gewoon op het politiebureau

Aangifte doen bij de politie is altijd gratis. Dat zou wat moois worden als daar geld voor gevraagd zou worden. Alleen als het aankomt op een rechtzaak, dan krijg je met kosten te maken, maar die kun je verhalen op de dader. Doe dus gewoon aangifte. De politie legt je daarna wel uit hoe het verder gaat. Toegevoegd na 1 minuut: Ik zeg wel: de kosten kun je verhalen op de dader. Ja, maar natuurlijk alleen als je de zaak wint.

Nee, dat is gratis. Bel wel eerst even met de politie wanneer je langs kunt komen, want het is zelden zo dat er iemand voor je klaar zit. Aangifte doen kan in een aantal gevallen ook via internet, zie de link.

Bronnen:
http://www.politie.nl/Aangifte/

Ben je Belg? Dan kan je online een aangifte doen bij de FCCU (Federal Computer Crime Unit) via www.ecops.be. Deze dienst is uiteraard gratis. Je dient er geen klacht mee in, maar meldt het gewoon. Hoe dien ik dan een klacht in? Bij je lokale politiekantoor die gegronde klachten dan doorgeven aan het Parket. Toegevoegd na 2 minuten: Oh ja, een klacht indienen kost nooit geld (deze kan geseponeerd worden), de strafrechterlijke vervolging (Parket -> rechtbank) wél.

Pas maar op straks breng je de overheid nog op een idee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100