Kun je ergens zien waarheen en waarom hulpdiensten uitrukken?

Is het mogelijk om te zien om welke reden en waarheen hulpdiensten uitrukken? Gisteravond 5 politiewagens met sirene aan door de wijk en iedereen die ze voorbij ziet razen zie je denken 'wat zou er aan de hand zijn?'

Voor de goede orde; nee ik ben geen ramptoerist en zal ook zeker niet gaan kijken.

paulus811
12 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

Ja, je hebt zo'n site, p2000.nl, daar zijn volgens mij alleen de ambulances en de polities op te zien. Brandweer moet er ook zijn, die zoek ik nog even voor je op ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Uh, ik keek even op die site, nu zie ik alleen maar ambu en brandweer, maar je hebt nog een site, alarmeringen.nl, daar zie ik ze alledrie. Het kan ook zijn dat ik de politie over het hoofd gezien heb, maar ik heb dus nog een site :)

Toegevoegd na 4 minuten:
ah, wel over het hoofd gezien, op p2000.nl heb je ze wel alledrie, en op alarmeringen.nl ook. En zo te zien heb je nu al 4 sites waar je op kan kijken dus dat ziet er goed uit :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Ik begrijp niks van die minnen! Dank voor je antwoord en natuurlijk een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan maar een + van mij.
paulus811
12 jaar geleden
thanks!

Andere antwoorden (6)

Er zijn diverse sites waar je de P2000 berichten kunt lezen.
Op deze sites zie je de berichten voor brandweer en ambulance.
De politieberichten zijn hier echter niet op te zien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt de regio instellen van de berichten die je te zien krijgt.
Er staan wel enkele politieberichten op, maar dat zijn hooguit berichten met weinig privacy-gevoelige informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja op www.112meldingen.nl kan je van t hele land zien, zonodig uitgesplitst per regio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Thanks, duidelijke site.
www.112meldingen.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie werkt voornamelijk via de portofoon. De berichten die over C2000 zijn zwaar versleuteld en dus niet af te luisteren (voor zover bekend). Dat betekend dus dat je in principe niet kan zien wat de melding was.

Sites als alarmeringen.nl en 112meldingen.nl die door de voorgaande sprekers zijn gebruikt maken gebruik van P2000 meldingen. P2000 is het piepernetwerk. Het grootste deel van de ambulancediensten en brandweerkorpsen maken hier gebruik van. Sinds kort maakt ook de politie hier gebruik van voor de zogenaamde persalarmering en soms wat ondersteunende diensten zoals de Verkeersongevallenanalyse.

De gealarmeerde incidenten staan op de zogenaamde groene en gele lijst. Dit zijn lijsten die of direct gealarmeerd worden (zoals verkeersongevallen) of via de persvoorlichter. Dit is dus totaal geen overzicht van het totale aantal incidenten. Zaken zoals overvallen en inbraken worden bijvoorbeeld niet vermeld vanwege privacyredenen.

De makkelijkste manier om te achterhalen wat er aan de hand was is de perspagina van het regiokorps waar jij woont te bekijken. Dat kan een dag duren maar als er vijf auto's door de wijk reden zal er vast wel een persbericht uitgestuurd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijkt altijd op www.langeleegte.net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je TWITTER wel eens geprobeert? Twitter is vaak heel actueel als het gaat om meldingen, tenminste wel in mijn woonplaats.