Wie zijn de mensen die op Geert Wilders stemmen?

In de media hoor en zie je vaak alleen de mensen die het niet met Wilders eens zijn. Waar zijn zijn kiezers? Durven die er soms niet voor uit te komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het lijkt me gezien de reacties duidelijk wie de stemmers zijn op Wilders en waarom er zoveel stemmers zijn die dat niet in de openbaarheid brengen. Heel even dacht ik dat de maatschappij aan het veranderen was, dat mensen inderdaad toleranter werden t.o.v. elkaar. Op religieus en politiek niveau is niets minder waar. De antwoorden op deze vraag lopen uiteen, maar de meeste mensen blijken Wilders als een lager soort te zien en dus de stemmers op Wilders ook. Als ik zou weten dat ik altijd door mensen zo benaderd zou worden zou ik ook 3 keer nadenken of ik uberhaupt zou vertellen op welke partij ik zou stemmen. Hiermee is dus redelijk aangetoond waarom stemmers op Wilders er niet happig op zijn dat naar voren te brengen buiten hun eigen kring.

Dat zijn mensen,die het niet met de huidige regering eens zijn. Als er dan een populistisch figuur opstaat,die ook nog hun ongenoegen vertolkt(anti allochtoon) stemmen deze mensen op zo'n persoon!

Ik woon in het buitenland en mag daarom niet stemmen voor gemeenteraadsverkiezingen, maar ik zou zeker op Wilders stemmen. Hij is liberaal en heeft een goed verhaal. de verkrampte reacties op zijn gechargeerde manier van de Islam aan de kaak stellen, maken dat veel mensen bang zijn om er voor uit te komen dat ze het met hem eens zijn.

Ik ken genoeg mensen die op de PVV stemmen. Echter zijn er weinig mensen die met een bordje over straat gaan; "PVV-stemmer". Ik ken ook weinig mensen die met een brodje "PvdA-stemmer of "CDA-stemmer" over straat lopen. Daarnaast zijn er weldegelijk reportages bij tv-programma's geweest waarin PVV-stemmers hun mening wordt gevraagd.

Ik hoor juist veel mensen zeggen dat ze pvv gaan stemmen. In de tijd van Jan Maat was het nog een enorm taboe om te zeggen dat je op zijn partij zou stemmen en om een mening te geven over de "problemen" van allochtonen. Maar door de komst van Pim Fortijn lijkt de taboe te zijn verdwenen. En lijkt het juist heel gewoon, te zijn geworden om in het openbaar ongenoegen hierover te uiten. (stem geen Wilders)

Hangt van de media af die je leest. Bij mediabronnen als de Telegraaf en Geen Stijl zul je heel veel Wilders-aanhangers vinden. Plaats voor de lol maar eens een pro-islamitisch berichtje als reaktie op een berichtje van van Geen Stijl...

geen idee, ik ken er bijna geen een. dat mensen er niet voor uit durven komen geeft wel een beetje hoop...het is ook iets om je wezenloos voor te schamen....

Er zijn mensen die op Geert Wilders stemmen niet omdat ze VOOR hem zijn, maar omdat ze TEGEN de huidige regering zijn. En dat vind ik pas een teken aan de wand. Dat je op zo'n manier de regering wilt laten zien dat ze het niet goed doen. Ik denk dat de populariteit van hem de andere partijen eens wat harder aan het denken moet zetten i.p.v. er maar constant tegenin te gaan. Want daar geniet hij juist van, en krijgt hij aandacht mee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100