zijn er al plannen om te bezuinigen op de huursubsidie of is dat al gebeurd?

heb mijn koopwoning (bijna) verkocht en wil gaan huren...

Toegevoegd na 2 uur:
Ik kom zeker in aanmerking voor subsidie omdat mijn inkomen flink gedaald is de afgelopen jaren.
Hou niets over aan de verkoop dus dat is het probleem niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij als je geld hebt voor een koopwoning, kom je niet in aanmerking voor huursubsidie.
Of heb ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf, voor zover ik weet geldt deze vuistregel als je over het vermogen belastingaangifte doet en je moet er belasting over betalen, heb je geen recht op huurtoeslag, voor meer info zie www.toeslagen.nl of bel 0800 0543.
Ga bij het bellen wel twee of drie keer bellen met dezelfde vraag, want de kans is vrij groot dat je een verkeerd antwoord krijgt.

Het beste antwoord

Is al gebeurd.
Met belastbaar vermogen in box 3, krijg je m.i. geen huursubsidie.

Toegevoegd na 55 minuten:
n.a.v. je nieuwe informatie:
Als je weet dat je kunt huren onder de maximum huurprijs die voor huursubsidie geldt kun je op de site toeslagen berekenen of je voor huurtoeslag in aanmerking komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is of de regering al heeft bezuinigd of dit binnenkort van plan is.
Dit omdat het dan misschien handiger is om een goedkoper huis te huren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals: "Is al gebeurd."
Daarme heb ik bedoeld te antwoorden op je vraag "zijn er al plannen om te bezuinigen op de huursubsidie of is dat al gebeurd?"
D.w.z. Bezuiniging heeft al plaatsgevonden.