Op welke grond?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij heeft niet zozeer oorlogsmisdaden begaan. Hij is misschien vrij onterecht landen ingevallen, maar dat is nog geen misdaad, en de oorlogvoering daar was misschien niet echt mooi, maar ook niet zo erg dat het een misdaad is. Waar je hem hooguit voor kan aanklagen is schending van de mensenrechten in Guantanamo, maar door allerlei juridische trucjes is dat niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uhm...nee... er is nog echt een verschil tussen een Karadjzic aan de ene kant en een Bush aan de andere kant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat nare mannetje is vroeger te vaak op school gepest en nu had ie de kans om wraak te nemen op de rest vd wereld
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker zou dat moeten. Het zal er wel nooit van komen vrees ik, maar in tegenstelling wat Elisabeth beweert is het leiding geven aan het onterecht binnenvallen van andere landen wel degelijk een (oorlogs)misdrijf.

Tijdens de processen na de tweede wereldoorlog (onder andere in Neurenberg) zijn er de nodige nazi's voor veroordeeld. Een voorbeeld is Joachim von Ribbentrop, (zie ook bron). Deze man is voor soortgelijke feiten opgehangen.