Ik ga verhuizen van de ene naar de andere gemeente, waar moet ik dat regelen?

Moet ik dan bij de gemeente zijn waar ik vertrek of waar ik ga wonen?

1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
denk ook aan alles waar je een abonnement op hebt, dingen als bladen, loterij. Ook bij verzekeringen en bank moet je doorgeven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook energiebedrijven, telefoonabonnementen, huisarts, tandarts, werk, school, bibliotheek eventueel, uitzendbureaus, glazenwasser enzovoort. Er komt veel kijken bij een verhuizing. Succes.
Antoni
9 jaar geleden
PostNL heeft hiervoor een verhuisservice, die de adreswijziging aan allerlei organisaties (die je zelf mag kiezen) doorgeeft. Dat neemt heel wat werk uit handen. Veel organisaties zullen na ontvangst van de adreswijziging contact met je opnemen om te laten weten dat de wijziging is ontvangen. Zie http://www.postnl.nl/ontvangen/doorsturen-en-bewaren/verhuisservice/ en https://pvhs.postnl.nl/UwSituatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn naast PostNL meerdere bedrijven die deze verhuisservice aanbieden, ieder met zijn voors en tegens. Wij hebben ze allemaal op een rijtje gezet zodat je kunt vergelijken: http://moveria.nl/article/verhuisservice-adreswijzigingen-doorgeven/

Antwoorden (1)

Je moet je inschrijven in je nieuwe gemeente, je wordt dan automatisch in je oude gemeente uitgeschreven. Je moet naar de gemeente in je nieuwe woonplaats.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Klopt! Dit moet je dan doen binnen vijf dagen na de datum van de verhuizing, anders riskeer je een hoge boete.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt ook Antoni dat dat binnen 5 dagen moet gebeuren, bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet je inderdaad aanmelden bij je nieuwe gemeente. Die melden je dan automatisch af bij de oude gemeente. Let er op dat je dit uiterlijk 5 dagen na je verhuisdatum doet. Bij je aanmelding moet je het volgende meebrengen: * een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
* een bewijs van bewoning (huurcontract, koopakte of toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner). Succes! Bronnen:
- http://moveria.nl/article/de-gemeente/