Is er al eens eerder een stemfout gemaakt in de 2e kamer?

Gisteren stemde de PvdA per ongeluk voor een wetsvoorstel terwijl ze tegen wilde stemmen. Gebeurt dat wel vaker?

Toegevoegd na 1 dag:
Niemand lijkt hier antwoord op te hebben?
Moffelt de politiek hun fouten weg of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 2 uur nog geen antwoord...
Dat moet een goeie vraag zijn!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 16 uur nog niets! Is de vraag wel begrepen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is om op je kop te gaan staan, is er nu echt geen zinnige oplossing. Ik bedoel een 'politiek antwoord'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.. dat geloof ik nu echt niet. Maar alles is vlg mij toch tekend voor de weinig motivatie om hun kiezers gerust te stellen, van wat er in het politieke spel mag en kan. Eén van hun verplichtingen is zeker dat ze hun kiezers moeten inlichten. Die personen zitten er tenslotte op hun zetel bij genade van hun kiezers.
Persoonlijk zou ik de vraag rechtstreeks stellen aan een lid, van de Tweede Kamer, dat je voorkeur heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Rembem, wat zat ik nu eigenlijk te bedenken? Het antwoord op je vraag is te vinden in het 2e Kamer-reglement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook nog zitten zoeken, maar niets te vinden. Misschien is 'stemfout' niet het goeie woord om op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien gaan ze er van uit ' van de volmaaktheid der dingen' in hun rangen. Kijk toch eens bij stemgedrag en stemprocedure. Moed!

Het beste antwoord

tja, ofwel noteerde niemand die flater tussen alle andere flaters in de Kamer ofwel kwam de stemgerechtigde recent uit een andere partij en stemde hij automatisch volgens zijn vroegere stemgedrag ... ofwel gleed zijn vinger per ongeluk over het verkeerde knopje.