Waarom zijn zo veel landgenoten vaderlands lievend ondanks dat de overheid zelf niet de moeite doet zich geliefd te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk dat veel mensen een sterke binding hebben met hun geboorteland vaak omdat ze er als kind zijn opgegroeid. Ze hebben er veel fijne herinneringen gemaakt. Als je dan ouder bent associeer je dat land dan nog steeds met fijne dingen. Ik denk dat, dat grotendeels los staat van de overheid.

Toegevoegd na 29 seconden:
Overheden (politieke partijen) komen en gaan, het land en de inwoners blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heeft de overheid het toch altijd gedaan?
Ze zijn gekozen door het volk.
Ze doen allemaal hun best naar eigen kunnen.
Maar moeten wel eens minder leuke maatregelen nemen.
Anders gaat het nog slechter.
Natuurlijk maken ze wel eens fouten (achteraf) natuurlijk zijn er wel eens verkeerde inschattingen.
Het zijn ook maar mensen.
En als deze menesen het in jouw ogen verkeerd doen, wat doe je er dan zelf aan, op wie stem je dan en waar zijn dan die mensen die het beter kunnen?
Waarom stoppen we niet met klagen en zetten we zelf de schouders er onder?
Dan zal je ontdekken dat er dan opnieuw de zelfde beslissingen gemaakt moeten worden en ook deze mensen zich niet geliefd maken.
Maar we blijven vaderlands lievend.
Eigenlijk wel krom he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we maar al te goed beseffen dat we het in Nederland zo slecht niet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid is niet het vaderland. De inwoners maken nederland.
Het zijn je eigen buren en omgeving die je lievend zijn.