Wat zijn de opvattingen over pedofielen in de politiek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Zitten er veel pedofielen in de politiek, dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie, Rose!

Antwoorden (3)

Pedofielen of pedoseksuelen? Er bestaat namelijk een wezenlijk verschil tussen die twee; een pedofiel is een persoon die gevoelens heeft voor (veel) jongere mensen, maar deze niet uit, een pedoseksueel is een persoon die gevoelens heeft voor (veel) jongere mensen, en deze ook seksueel uit.

Ik heb het idee dat in de politiek een verschil gemaakt wordt tussen deze twee. Een pedofiel persoon kan namelijk prima een fietsenmaker zijn, zolang hij kinderen niet aanraakt. Een pedoseksueel wordt vaak behandeld/vastgezet, maar wordt vervolgens ook weer vrijgelaten in de maatschappij.

Ik vind de vraag overigens vrij vaag; zou je 'm anders kunnen formuleren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men heeft ze er liever niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
D'r zal toch op z'n minst één kinderlokker bij dat stelletje ongure types van de PVV zitten...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg dan ook: Men heeft ze er liever niet in.Men gedoogt ze zelfs niet, hoewel...
Nederland is een democratie, daarmee geldt (in principe) dat wat de meerderheid wil ook gebeurd.

Een pedofiel in de politiek is dus geen probleem. Deze pedofiel zou kunnen proberen pedofilie legaal te maken. En er zo'n wet door proberen te krijgen zou een goed gebruik zijn van zijn democratisch recht. Zolang er echter nog een meerderheid is die het hier niet mee eens is wordt zo'n wet nooit goed gekeurd.

In principe is het toe te juichen dat er een zo'n eerlijk mogelijke verdeling van Nederlanders in de politiek is om daadwerkelijk de wil van de meerderheid door te voeren.

Principieel is het dus goed als er een pedofiel in de politiek actief is, en hoogstwaarschijnlijk veranderd dat niets.
=================

De praktijk is natuurlijk anders. Pedofielen (ook als ze nooit wat misdaan hebben) worden als het laagste van het laagste gezien in onze samenleving en daarmee is het voor veel mensen niet acceptabel dat er pedofielen in de politiek bezig zijn. Mensen verwachten aan de ene kant een eerlijke vertegenwoordiging, maar aan de andere kant verwachten ze ook dat politici beter zijn dan andere mensen.

Hoe vaak moet bijvoorbeeld een directeur aftreden wegens een buitenechtelijke relatie? Een politicus zal zich hier gelijk openlijk voor moeten verantwoorden.