Wat zijn de plannen van de PVV met betrekking tot de verzorgingsstaat?

Dat wil zeggen: wat wil de PVV met studiefinanciering, zorg enzovoorts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Ze willen meer hulp bieden aan de zwakkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn maatschappijleerboek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan moeten ze wel het 'juiste' geloof aanhangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit jouw maatschappijleer boek er mooi naast. Op zijn eigen weblog schrijft de heer Wilders toch andere taal. (http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=410)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geert Wilders wilt ook meer hulp voor zwakkeren.
V
Deze vraag is lastig te beantwoorden aangezien de PVV geen verkiezingsprogramma of grondbeginselen kent. Wel heeft de partij een verkiezingspamflet waar in staat: 'Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.' Er zijn echter geen partijen die roepen dat er minder geld naar zorg moet.

De PVV wil echter een kleinere overheid, met 50 procent minder ambtenaren. Wilders lijkt een ‘nachtwakersstaat’ te willen, waarbij de overheid zich vooral moet bezighouden met orde en veiligheid. In 'Klare wijn' zegt hij: ‘Als de overheid zich vooral op haar kerntaken richt – zoals defensie, wetgeving en veiligheid – creëert zij de voorwaarden die mensen aanmoedigen om welvaart te scheppen en hun leefomstandigheden te verbeteren.’ Dit betekent echter dat bijzonder weinig geïnvesteerd wordt in sociale zekerheid, zorg en onderwijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wil gewoon van alle allochtonen af, want als die 'criminelen' het land uit zijn besparen we weer een hoop geld. En het geld wat daar door word bespaard word uitgegeven aan ouderen zorg en school.
Zo iets hoorde ik hem eens zeggen op tv, maar dan in zijn woorden.