Waaruit bestaat het " charisma" van Alexander Pechtold?

Ik hoor nog wel eens spreken over het "charisma" van Pechtold. Waar zou zijn charisma dan uit moeten blijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beats me. Zelfs als je alleen binnen zijn eigen partij kijkt, is vrijwel iedereen minder kleurloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar mijn vraag.

Antwoorden (13)

Hij kan blijkbaar nogal charismatisch spreken.
In zijn toespraken komt 'ie altijd als een 'echte leider' over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch gewoon een lieverd?

Ik stem niet op hem, maar:

Hij kijkt zo olijk uit zijn ogen.
Hij praat zo leuk.
Hij straalt zelfvertrouwen uit.
Hij praat makkelijk en treedt makkelijk op de voorgrond.
Hij weet zich altijd een houding te geven.
Hij weet het goed uit te leggen, met humor ook nog.
Hij inspireert.
Hij heeft een positieve uitstraling.

Nou en dat is charisma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet door wat hij van plan is .
ik denk omdat hij op droopy lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij komt hij eerlijk/betrouwbaar over. Ook heeft hij wel iets krachtigs, geen lafaard. tenminste, zo lijkt het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft die charisma??? Ik vind het maar n droge(sorry aan d66 stemmers) als je iemand met charisma moet noemen denk ik meer aan Femke Halsema maar vooral Mark Rutte (op beide stem ik niet )

Toegevoegd na 2 uur:
Bij Pechtold weet ik het nooit. Is ie links of rechts,das maar gokken. Vind t overigens wel n aardige man als ik hem in talkshows zie,tikkie ongeduldig (wat te zien is) maar ja t kan erger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft iets aardigs in zijn gezicht en komt altijd serieus over. Er zijn er die niet om aan te zien zijn en dat is zijn voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft iets van, liefste van de klas,echt een snoepie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alexander toont als een echte heer, met goede manieren en een olijke gezicht.
Een goed rolmodel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft een blik van: mij valt niets wijs te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij praat heel veel maar zegt heel weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de aflevering van Pauw en Witteman van 30 maart zag ik hier een enthausiaste theorie over. Te gast was proffesor Victor Lamme neurowetenschapper. Hij liet zijn dat Alexander Pechtold het prototype gezicht heeft voor een geloofwaardige man.
Het moge duidelijk zijn dat hij geloofwaardig overkomt, hij is een goede debater. Wat hem ook meezit is dat hij gewoon 3 jaar lang ongelooflijk goed oppositie heeft gevoerd. Hierin is hij als een van de weinige ook in staat om fatsoenlijk verweer te geven tegen de heer Wilders wat hem waarschijnlijk ook hem ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is een echte gentlemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ''gebakken lucht''.