ik ben in het 2de middelbaar en ik volg moderne talen, ik wil graag advocaat worden is het mogelijk en welke studies moet ik volgen.

vlugge uitkomst aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Om advocaat te worden moet je rechten studeren.
Daarvoor heb je VWO nodig. Het profiel dat je kiest maakt niet uit. Je kunt met ieder profiel Atheneum of Gymnasium rechten studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je havo doet, kun je rechten op het HBO studeren en dan na het behalen van de propedeuse overstappen naar de universiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel haast heb je? Je zit pas in de 2e klas dus nog even te gaan!
Zodra je in de 5e zit krijg je meer studievoorlichting en kun je gericht open dagen bezoeken.
Je zult het meest aan een alpha-pakket hebben met economie en wiskunde, voor het geval je fiscalist wil worden.