Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een zieke arbo arts ook naar de arbo arts?

En als dat zo is moet hij dan naar een ander district of gewoon bij zijn collega's.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
902

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, een arts zal doorgaans niet naar een ARBO controlearts toe hoeven. Dat komt, omdat de meeste artsen vaak "kleine zelfstandige zijn" en vrijwillig verzekerd zijn bij b.v. "de Amersfoortse". Zij zullen ongetwijfeld ook een controle krijgen door een medewerker van de betreffende verzekeringsmaatschappij, maar dit zijn geen ARBO artsen.
ARBO diensten worden in het leven gehouden door de premiebetalingen van de werkgevers. De ARBO dienst heeft o.a. als doel de werknemer weer zo snelmogelijk aan het werk te krijgen (waar ze doorgaans veel te slap in zijn) en te zorgen voor een goede (veilige) arbeidsomgeving bij de werkgever. De werkgever moet beschikken over "een plan van aanpak", je wilt niet weten wat voor een onzinnige zaken daar in behandeld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

haha, goeievraag. Ik denk dat hij gewoon naar 1 van zijn collega's moet, oftewel naar de arboarts.

Toegevoegd na 31 minuten:
dat is wat mijn broer zegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk, het is ook gewoon en mens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik denk en ook dacht gehoord te hebben is dat hij/zij inderdaad ook naar een arbo arts moet maar niet naar een colega omdat het je privé leven kan schenden ofzo iets dus hij moet dan helaas een anderen op zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij werknemer is (in dienst bij die arbodienst) in principe wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding