Als je getrouwd bent en je hebt zelf wel verblijfsvergunning met iemand die een asiel bepaalde tijd document heeft wat zijn de risico's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De kans is groot is dat je ega terug moet naar zijn land van herkomst. Daar kan hij/zij opnieuw een aanvraag indienen maar ook die kan geweigerd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verblijfsvergunning voor bepaalde tijd kan eventueel niet verlengd worden.

Dit probleem kun je oplossen door de status van EG-langdurig ingezetene voor jezelf aan te vragen in Nederland. Mocht je partner uitgewezen worden, dan kun je met deze status makkelijker emigreren naar een 3e land in Europa en daar een verblijfsvergunning voor jou en je partner aanvragen. Na toewijzing van de 5-jarenkaart kun je dan remigreren naar Nederland (als je dat dan nog wilt.....)
Voor de zogenaamde EU-route info verwijs ik je naar het forum van Stichting Buitenlandse Partner. Hou wel in de gaten dat de meeste verhalen gaan over een Nederlands of Belgisch persoon met buitenlandse (van buiten Europa) partner. Je kunt registreren en zelf vragen stellen.

Overigens staat tegenwoordig op de verblijfsvergunningen voor 5 jaar "bepaalde tijd", terwijl dat voorheen "onbepaalde tijd" was.

Toegevoegd na 1 dag:
Je kunt ook naturalisatie aanvragen en dan naar een 3e land vertrekken. Naturalisatie heeft echter strenge voorwaarden en het antwoord duurt op dit moment alleen al zo'n 7 maanden. Er is ook de optieprocedure en de oud-nederlander-procedure, maar de kans is klein dat je onder die voorwaarden valt.