Nederlandse marine laat piraten gaan.Ongelooflijk...doet alleen nederland zoiets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verstandig.!
Anders hadden ze vast asiel aangevraagd en gekregen...

Het beste antwoord

In de geschiedenis was Nederland een van de grootste zeerovers , al noemden ze zich de VOC.
Nog steeds laat Nederland zien geen inzicht te hebben in wie piraten zijn en wie niet.
Natuurlijk moet de Marine korte metten maken met de Nigeriaanse en andere piraten.
Vanuit de NAVO moet een mandaat gegeven worden om criminale activiteiten buiten de territoriale wateren
te stoppen.
Wellicht doet men niets omdat er geen duidelijke wetgeving ligt.
De zware criminaliteit moet overal verboden zijn en bestraft worden, ook op open zee.
Verder ben ik van mening dat er aan boord van kwetsbare schepen die door gevaarlijk gebied moeten mensen/ wapens moeten worden aangevlogen die op de risicotrajecten meevaren en de schepen beschermen.
dat kan prima internationaal gepland worden.
Je moet een probleem wel WILLEN oplossen en de aanpak daarop aanpassen, desnoods met geweld.
Nu zie je wervingspotjes van onze marine waar ze wat drugscriminelen oppakken, een strakke actie tegen piraten zou een veel betere commercial opleveren,
krijgen ze weer goed personeel wat voor hen wil werken
Nederland is nu een tandenloze leeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, maar in en in triest is het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De piraten moesten, volgens de overeenkomsten hierover, berecht worden in Kenya of Soedan, maar beide landen hadden geen zin, de 13 piraten die het nederlandse schip had gearresteerd, te accepteren en te berechten...Wat moesten ze er anders mee doen? Meenemen naar Nederland, terwijl ze dáár een kaping hadden uitgevoerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de kust van kenia eruit mieteren b.v
Of is dat 'onmenselijk'?
Nederland staat niet voor niets bekend als een softie landje .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee xD
Wat moeten ze er anders mee doen? De Europese Unie (EU) heeft geen land kunnen vinden dat de piraten wil overnemen en vervolgen.
Ik ben al lang blij dat Nederland voor de verandering eens niet gezegd heeft: "Laat ze maar hier komen"
Want het gevolg is: lage straf (slechte jeugd gehad) en na afloop van de straf kunnen ze leuk in Nederland blijven.

Landgenoten van hen zien dat, denken: dat kunnen wij ook... etc.

Goede actie. Ik zou zeggen: midden op zee overboord zetten in roeibootje. Kans op herhaling wordt dan minimaal !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 onder voorbehoud dat het een roeibootje zonder riemen is.....
Ha, die Bertie;

De Nederlandse marine doet daar hun werk alleen maar om de wateren voor de zeevaart veilig bevaarbaar te houden. De piraten zouden volgens zeerecht in een van de naburige landen aan de kust moeten worden berecht, maar als die ze niet willen vastzetten houdt alles op. Meenemen en ze voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag brengen is geen optie, want er is geen internationaal arrestatiebevel voor dit soort heterdaadjes uitgevaardigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland; incompetent waar je ook gaat of staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat let je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Mis de link wederom!